- تبلیغات آنلاین یکی از مؤثرترین روشها برای کسبوکارها در هر اندازه است تا بتوانند میزان دسترسی خود را افزایش دهند، مشتریان جدیدی پیدا کنند و جریان درآمدشان را متنوع کنند.
با گزینههای فراوان موجود – از PPC و تبلیغ در رسانههای پولی گرفته تا تبلیغ درون برنامهای – تبلیغات آنلاین میتواند به تازه واردین شوک وارد کند، اما لازم نیست این شوک بدی باشد. پی اچ سئو تبلیغات آنلاین را ساده کرده و به بسیاری از کسبوکارها در افزایش قدرت و رشد برای سود بردن از جستجوی پولی و تبیلغات در شبکههای پولی، کمک کرده است.
[/vc_column_text]
[/vc_column][/vc_row]
تبلیغات آنلاین: جستجو پولی
اگر تبلیغات آنلاین را در سر دارید، فکر کردن به تبلیغاتِ جستجوی پولی شانس خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. جستجوی پولی – یا تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC – یکی از رایجترین و موثرترین انواع تبلیغات آنلاین است. جستجو پولی به شما اجازه میدهد تا بر روی کلمات و عبارات مرتبط پیشنهاداتی قرار دهید که ممکن است تبلیغات مبتنی بر متن را به کاربران در هنگام ورود به جستجوهای خاص در Google یا Bing نشان دهد. این عبارات و کلمات همان کلیدواژهها یا کلمات کلیدی هستند و اساس و پایهی تبلیغات آنلاین و PPC را شکل میدهند.
تبلیغکنندگان کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از حراج تبلیغ پیشنهاد میکنند. این تضمین میکند که همه تبلیغکنندگان، نه فقط آنهایی که دارای بزرگترین بودجههای تبلیغاتی هستند، شانس عادلانهای برای تبلیغات خود دارند که به کاربران نمایش داده شوند.
کلمات کلیدی باید با کسبوکار شما بسیار منطبق، سازماندهی شده و به گروههای تبلیغاتی مجزا تقسیم شده باشند و با اهدافِ مشخص شده سازگاری و بیشترین مطابقت را داشته باشند تا در زمان مناسب برای بازدیدکنندگان مناسب برای کمپین مناسب نمایش داده شوند.
تبلیغات آنلاین: شبکههای اجتماعی پولی
در حالی که جستجو پولی ممکن است تبلیغات اینترنتی و تبلیغات آنلاین را تغییر دهد، شبکههای اجتماعی پولی وبسایت را برای روز بعد تغییر میدهند. شبکههای اجتماعی همچنان برای بزرگسالان در سراسر جهان محبوبترین سرگرمیهای آنلاین باقی مانده است و تبلیغکنندگان راهکارهای خود را برای هدف قرار دادن مصرفکنندگان در جایی که بیشترین وقت خود را میگذرانند، یعنی شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، هدف قرار میدهند. تبلیغات شبکههای اجتماعی پولی مانند جستجوی پولی عمل میکند، به جز این استثنای قابل توجه که تبلیغکنندگان، نه کاربران، این اقدام اولیه را به عهده دارند که باید کاربران را جستجو کنند.
یکی از بزرگترین نقاط قوت تبلیغات شبکههای اجتماعی پولی، جزئیاتی است که تبلیغکنندگان میتوانند توسط آنها مشتریان احتمالی را هدف قرار دهند و این اصل بسیاری از پلتفرمها و محصولات حاصل از این نوع تبلیغات را پشتیبانی میکند. تبلیغکنندگان میتوانند با صدها پارامتر از اطلاعات جمعیت شناختی (مانند سن، جنسیت، درآمد، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل) به ترجیحات اساسی و رفتار اجتماعی گروه هدفشان آگاهی یابند. تبلیغکنندگان همچنین میتوانند مخاطبان خود را بر اساس نوع صفحات و پروفایلهایی که دنبال میکنند، چیزهایی که خریداری میکنند و اخباری که میخوانند، آنها را هدف قرار دهند. این مخاطبان سفارشی را میتوان از دادههای مشتریان موجود (برای ایجاد مخاطبان با هدف مشابه با کاربران مشابه) یا از طریق لیستهای ایمیل در فیسبوک و توییتر که شامل اطلاعاتی دربارهی رفتار اجتماعی مخاطبان است، ایجاد کرد.
ظهور به اصطلاح بازاریابی هویت” ثابت کرده است که آخرین – و مسلما، عمیقترین – تغییرات در بازاریابی دیجیتال در دهه گذشته، فرصتهای باور نکردنی برای رشد کسبوکار را در اختیار تبلیغکنندگان قرار داده است.
مخاطب خود را بشناسید.
همانطور که تبلیغکنندگان جستجوی پولی باید قبل از راهاندازی کمپینهای تبلیغات آنلاین خود تحقیقات عمیقی روی کلمات کلیدی خود انجام دهند، تبلیغکنندگان شبکههای اجتماعی پولی نیز باید مشتریان داخلی و خارجی خود را به خوبی بشناسند تا تضمین کنند که گروه هدف درستی را انتخاب کردهاند و پیام درستی را به آنها میرسانند. این همان جایی است که پرسونای خریداران وارد بازی میشود.
خلقِ یک پرسونای جزئی و دقیقِ خریدار برای مشتریان مورد نظرتان به شما اجازه میدهد که از اطلاعات سطحی دربارهی وفادارترین مشتریانتان فراتر بروید و گزینههای هدف را کاوش کنید که به شما این امکان را بدهد که مشتریان هدفتان را با درجه بالایی از جزییات و دقت انتخاب کنید. این کار نه تنها کارایی و تاثیر تبلیغاتتان را بالا میبرد، بلکه باعث میشود تبلیغات مرتبطتر و هدفمندتری را به مخاطبانتان ارائه دهید. دادههای اخیر نشان میدهد که مشتریان در صورتی از تبلیغات آنلاین بیشتر استقبال میکنند که به علاقهمندیهای آنان مرتبطتر و هدفمندتر باشند.
تبلیغات آنلاین: عناصر کمپینها
تبلیغات آنلاین چیزی فراتر از قرار دادن یک تبلیغ در اینترنت و انتظار برای بهترین نتایج است. موثرترین کمپینهای تبلیغاتی عناصر مختلف و پیوستهی زیادی را با یکدیگر ترکیب میکنند که همه باعث به حداکثر رساندن پتانسیلهای کمپین میشوند. همهی کمپینهای تبلیغات آنلاین ممکن است همهی ویژگیها را نداشته باشند، اما عناصری که در ادامه خواهیم گفت و بخشهای اساسی و حیاتی از دیجیتال مارکتینگ هستند، در اکثر کمپینها وجود دارند.
تبیلغات متنی و بصری
گوگل ادوردز و تبیلغات Bing همیشه به تبلیغکنندگان پیشنهاد میکنند که هم از متن و هم عکس، مانند بنرها در تبلیغات خود بهره ببرند. تبلیغات مبتنی بر متن عموما به تبلیغات PPC یا تبلیغات کلیکی بازمیگردند، در حالی که بنرها و نمونههای مشابه به تبلیغات نمایشی باز میگردند. علاوه بر این، پلتفرمها و شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک عموما تبلیغات بصری را پیشنهاد میدهند که شامل کپی از برخی تبلیغات دیگر هم باشد. چرا که میتواند در ذهن ترکیبی از هر دو را یادآوری و خاطرنشان کند. امروزه برای تبلیغکنندگان هزاران متدِ در دسترس برای تبلیغات آنلاین وجود دارد که باعث میشود بتوانند متد و رسانهی مورد نظرشان که بیشترین هماهنگی را با اهداف آنان دارد، انتخاب کنند.
صفحات فرود یا Landing Pages
صفحات فرود صفحههایی خاص و بهینه شده هستند که مشتریان در صورت کلیک بر روی یک تبلیغ خاص به آن صفحه خاص متصل شدهاند. صفحات فرود میتوانند محصولات خاصی را که در تبلیغات خود مشخص کردهاند، داشته باشند یا ممکن است شامل مشوقی برای کاربران، مانند فرمهای وب، باشند تا اطلاعات بیشتری به تبلیغکننده ارائه دهند. همچنین از صفحات فرود میتوان به عنوان گامی برای متقاعدسازی در جهت تکمیل یک فرآیند، مانند انتخاب یک گزینه یا رفتن به گام بعدی برای دریافت اطلاعات بیشتر یا دانلود قسمتی از یک محتوا برای هدایت شدن به سمت هدف نهایی، استفاده کرد.
پیگیری تماس یا Call Tracking
برای بسیاری از تبلیغکنندگان، تماسهای تلفنی ارزشمندترین منبع برای تولید لید(Lead) هستند. به همین دلیل تبلیغکنندگان میتوانند انتخاب کنند که تماسهای تلفنی تولید شده از سمت کمپینهای تبلیغات آنلاین را پیگیری کنند.
محتوای حمایت شده
بسیاری از تبلیغکنندگان تصمیم میگیرند که از محتواهای حمایت شده به عنوان عنصری از کمپینهای تبلیغات آنلاین خود استفاده کنند. محتوای حمایت شده میتواند در قالبهای متنوع و متفاوتی باشد، از مطالب سرمقاله تبلیغاتی برجسته در وبسایت (معمولا شناخته شده به عنوان تبلیغات بومی)، تا بهروزرسانیهای حمایت شده برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی. هر دو فیسبوک و توییتر این ویژگی را تبلیغ میکنند و هر دو پلتفرم دارای طیف گستردهای از گزینههای بهروز رسانی حمایت شده مانند پستهای تبلیغی فیسبوک و توییتهای حمایت شده توییتر هستند.
تجزیه و تحلیل
تبلیغکنندگانی که جزو دستهای نیستند که تنها تبلیغی را در اینترنت قرار دهند و منتظر نتایج بشینند، باید به خوبی از نحوهی عملکردشان و ترافیکی که به سایت وارد میشود آگاهی داشته باشند. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل یک بخش حیاتی و مهم برای استراتژی تبلیغات آنلاین است. ابزارهای تحلیل، دامنه عظیمی از اطلاعات دربارهی کمپینهای تبلیغات آنلاین را در اختیار شما قرار میدهند. از اشتراکگذاریهای موثر و نرخ کلیک گرفته تا هزینه برای انتقال و روشهای دیگر در طی زمان. ابزارهای تجزیه و تحلیل نیز در تعیین اینکه مصرفکنندگان چگونه وب سایت شما را کشف کرده و در نهایت با شما تعامل دارند، فرآیند شناخته شده به عنوان مدلبندی ارجاع، بسیار ارزشمند هستند.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین عناصر در یک کمپین تبلیغات آنلاین است. برخی از تبلیغکنندگان تنها از روشهای تبلیغ ایمیلی استفاده میکنند تا به اهداف دانلود محتوا یا زمانبندیهای خاص برسند. در حالی که برخی دیگر از ابزار ایمیل تنها برای تکمیل دیجیتال مارکتینگ خود استفاده میکنند. ایمیل مارکتینگ به طور کلی میتواند بسیار موثر باشد و در حیطهی انتخاب هر تبلیغکنندهای قرار بگیرد.
بازاریابی مجدد
به ندرت پیش میآید که خریداران یک وبسایت را پیدا کنند و فورا اقدام به خرید نمایند. سفر مشتری (Customer Journey) یک پروسهی طولانی و پیچیده است که در پلتفرمهای مختلف و در وبسایتهای گوناگون طی میشود. به همین دلیل بازاریابی مجدد به یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. بازاریابی مجدد باعث میشود که شما بتوانید بینندگانی که به سایت شما سر زده ولی اقدامی نکردهاند را ردیابی و پیگیری کنید و از طریق سایت دیگری آنها را بازاریابی مجدد کنید. این کار نه تنها به وضوح سطح آگاهی از برند را ارتقا میدهد، بلکه فرصتهای مجددی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت شما قرار میدهد تا دوباره به سایتتان بازگردند. بازاریابی مجدد را میتوان روی کمپینهای جستجو و نمایش همانند کمپینهای تبلیغاتی اجتماعی اجرا کرد.
جستجو پولی(PPC) و جستجو شبکه اجتماعی پولی: بهترین و کاملترین ترکیب برای تبلیغات آنلاین
ترکیب کردن دسترسی جستجوی پولی و جزئیات و دقتِ جستجوی شبکه اجتماعی پولی، بهترین و موثرترین راه برای به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه، دسترسی به مشتریان جدید و رشد کسبوکار است. این روش مناسبی برای تبلیغات آنلاین است که ما هم در پیش گرفتهایم.
درباره این سایت