ما در طول زندگی از خدمات مختلفی استفاده میکنیم. برخی از آنها بهقدری با زندگی ما عجین شدهاند که وجود و اهمیت آنها را حس نمیکنیم؛ نامحسوس و غیرقابل لمس بودنِ خدمات، اهمیت زیادی در زندگی ما دارند و به دنبال آن بازاریابی خدمات ، پیچیدگیهای خاص خود را دارد. شرکت های خدماتی سهم بسیار زیادی در به وجود آوردن ارزش افزوده برای مخاطبین و مشتریان خود میباشند و تعداد بسیار زیادی از افراد کسب و کار خود را بر پایه ارائه خدمات، مزیتی که قابل لمس، اندازه گیری و نگهداری نیست بنا میکنند.
تعریف کلمهی خدمات
انجمن بازاریابی کشور آمریكا، خدمات را به این صورت بیان میكند:
فعالیتها، منافع و رضایتمنديهایی كه برای فروش پیشنهاد میشوند یا در ارتباط با فروش كالا ارائه میشوند.
مشتریانِ خدمات در ازایِ پول، زمان و تلاش خود انتظار دارند تا خدماتی مانند دسترسی به محصولات، مهارتهای تخصصی، نیروی کار، امکانات، شبکه و سیستم دریافت کنند. بااینوجود مشتریان معمولاً، مالکیت المانهای فیزیکی درگیر در خدمات را در اختیار نمیگیرند.
به ساده ترین زبان خدمات یکسري تجربه ( دانستنی و علوم )، فرایند و ارائه کارهایی هستند که توسط یک فرد یا موسسه براي فرد یا موسسه ایی دیگر انجام میشود.
ما خدمات را به عنوان یک فعالیت یا منفعت نامحسوس و لمس نشدنى تعریف میکنیم که یک طرف به طرف دیگر ارائه میکند و مالکیت چیزى را به دنبال ندارد. تولید خدمت ممکن است به کالاى فیزیکى وابسته باشد و یا وابسته نباشد. مثل اجاره اتاق در هتل، سپردن پول به بانک، مسافرت با هواپیما، مراجعه به پزشک، تعمیر اتومبیل، تماشاى یک مسابقه ورزشی، تماشای فیلم سینمایی، تحویل لباس به خشکشویی، م با یک وکیل دعاوي و … که همگی مستم خرید خدمت هستند.
درباره این سایت